HET VOLGENDE HEEFT INVLOED OP DE KOSTEN VAN INFLUENCERMARKETING

Geeft altijd het beste om je heen

HET VOLGENDE HEEFT INVLOED OP DE KOSTEN VAN INFLUENCERMARKETING

Influencer-marketing maakt gebruik van het bereik van een bestaande influencer die een grote aanhang en een sterke merkreputatie heeft opgebouwd in een bepaalde niche om uw merk te ondersteunen, uw product te onderschrijven of samen inhoud te creëren, met de bedoeling om de merkbekendheid te vergroten en de verkoop te stimuleren.

Traditioneel kijken merken naar het potentiële bereik van een advertentiekanaal om te beslissen hoeveel ze voor een advertentie betalen. Daarom werd het aantal volgers van een influencer een overweging bij de beslissing hoeveel een influencer moest betalen. Het idee is dat hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer mensen het merk kan bereiken. Dus influencers met een grotere aanhang zullen meestal meer in rekening brengen.

Het aantal volgers is nog steeds de gouden standaard voor de ‘invloed’ van een sociale ster.

Maar omdat het voor mensen mogelijk is om nepvolgers te kopen om het aantal volgers te verhogen, kijken merken ook naar andere statistieken om de prijs van hun influencer-marketingcampagne te bepalen.

https://www.nextchapter.agency/

https://www.nextchapter.agency/